Beautiful Every Time
The Heart-teller


Diary About Links

hello, im Aimi Ismail. better known as Aimi. Just an ordinary girl :) do follow me.


Follow | Dashboard


My Heartbeat <3


Credits.


Template by : Shira Radzuan
Basecodes by : Ainabillah
Resources : x x x

Best view with Google Chrome


Flashback is fun. Seriously.


Salam. The title is reality. After a long time no see dngn blog, mmng aku speechless x thu nak ckp apa. Dalam kepala bnyk je benda nk cite, tpi bila lama dh tinggalkan mcm x thu nak start dri mana. X pe, we do it slowly. Semalam baru selamat sampai rumah from Perak since we traveled 'all over the world' for one whole week. Haha. Macam apa je cuti kali ni, tpi best. my 2012 started with things that i dont like but ends with something sweet. Alhamdulillah. Thanks to Allah. Hope my 2013, will be a very very sweet year for my friends and i since we will sit for our PMR examination next year. My sister, My cousins, smua dh habis SPM. Untunglah. haha. Aku nie msuk medan perang pun belum. baru nk jalani latihan je. we have another 2 weeks sbelum balik skolah, tpi aku mcm cuak semacam je nk menggelar diri as a PMR candidate. AMAGAD! 

Here you have my sister and me. She'll not around for one week since we left her at rumah atok smalam kat Perak. Cucu kesayangan atok letttewww! Nnti mkn ayam je hri2 duk rumah atok aku. CONFIRM! haha. Thun dpan PMR. okayyy. hihi. x tahu nk ckp apa. Buku pun x bukak sangat. Memang lpas ni aku kena buka buku la jwbnya. x nk la down nnti first exam. Hoho. Semalam atas kereta aku fikir about my future. what i want to be, how i want to plan my future. I got so many things yg aku nk buat, yg aku nk dpt, but i will try to get it myself and with Allah's help. InsyaAllah. Where there's a will, there's a way.Aku x suka imagine benda yg aku nk, aku x suka berkhayal benda yg aku nk and berharap ia jdi kenyataan. hoho. sebab based on all the experiment yg aku dh kaji, smuanya berkata yg benda yg aku imaginekn aku biasanya x jdi. haha. so, as a reminder for me, jngn bnyk berkhayal sngt, tpi more dlm berusaha untuk achieve apa yg kita nak. mmng susah nk dpt apa yg kita nk. Tpi, once we have it, it will be the sweetest memories ever. i talk based on my experience. Macam Maths la. kalau kita x dpt nk jwb soalan tu even dh more than 5 times doing the same question, kita akan rasa down yg tahap mcm kucing mti anak je. Tpi bila dpt selesaikan that question, rasa satisfied tu memng sngtsngt. Bgi aku la, sbab aku minat benda Maths tu, bgi orng lain, aku x thu la.

Actually, masa blik cuti skolah hri tu, i thought 2012 was my really really bad year. Cause banyak jgak la bad things yg aku x suka happened in 2012. Especially at school. Mne pernah dalam sejarah hidup aku marah smpai menjerit mcm apa je geram sngt punya pasal. Sebab benda yg diorng buat mmng melampau bgi aku. Suka hati je nk buat anak orng mcm tu. Ingt kitaorng ni korng punya servant ke nk sruh buat smua benda? Banyak cantik muka hang! Tapi aku dh tak nk la simpan dendam smua benda nie. Aku dh x kisah dh skrng. Hoho. Everything happens for reason. Tpi, bila ingtingt balik all those things yg kita dh lalui x kira pahit ke manis. It can still make us smile. Haha. Semenjak cuti ni, bnyk kli jgak la tertekan suis memory lane aku. Haaa. Tu yg kerja asyik dok ingt sejarah silam je slalu. Tpi, best apa. dripada duk berangan benda yg x sure jdi ke x, baik la aku berngnkn benda yg dh jdi and bleh buat aku tersenyum. hihi. O-la! 

Haha. Tu gmbr masa kat Samila Beach, Songkhla. Nak lompat tinggi lagi tu, tpi x jdi. haha. Aku x thu la, aku yg lompat mmng tak tinggi atau abang aku yg snap gmbr tu lambat. tpi, aku sedar je, eden dh gemuk, nk buat mcm mana. Mau lompat tinggitinggi udah nggak bisa. Eden menerimanya dengan hati yang penuh kerelaan. Let me tell you about my journey. 

First day, travel to Sungai Golok. tidur kat rumah Mak Tih. hehe. Best. Sebab dh lama x tidur situ. Ptng tu aku pergi berli ice blended yg mmng wjib beli everytime blik sana. Aku rasa, akak yg jual benda tu kenal dh aku ni hah. Mkn benda tu dngn penuh khusyuk x hirau orng lain dh smpai skit kepala sebab sjuk sngt. Sama mcm aku mkn Baskin Robbins dkat Jusco Johor ari tu ngan Tisu. Skit kepala aku sbab nk kena hbiskn jgak benda tu kat tmpat BR tu jgak. Sjuk makk oiii. Haha.  Petang tu Ayah Din datang mkn ptng. Smpai mlm jgak dia duk situ kot. Hehe. Esok paginya, Ayah Dinku dtng lgi, breakfast bareng kita smua. Pastu, pgi tu trus msuk blik Rantau Panjang sbab nk buat border pass. Haha. Ada cerita disebaliknya, tpi secret. Certain people je bleh thu and obviously not for public. Lpas dh siap buat tu, jln2 jap kat Rantau Panjang pergi refill minyak, ambik duit smua bagai, masuk balik Thailand and menuju ke Teluk Bukit, kampung ku yg disyangi lgi dicintai. Pastu pergi lawat kubur my grandparents belah ayah. Agak takut jgak la pergi kwsn perkuburan tu. Tpu, sebab dh besar nie, so rasa mcm x tkut sngtlah. Sebab pergi siangsiang, buknnya mlm. Pastu dh siap doa2 smua, pergi blik rumah Pok Dek. Pok Dek x da sbab kerja. Mok Dek je ada. Anak2 dia smua ada lah. Pastu kitaorng lunch kat situ. Mulanya nk bertolak awal ke Pattani sebab takut smpai lewat malam, tpi kakak aku skit kaki, so kena tunngu dia mengurut dulu. Hoho. Kakak aku ni, mcm orng tua plak. Mengurut bagai. hehe. Lbih kurng pukul 3 ke 4 ntah, aku lupa, bru bertolak prgi Pattani. Smpai Pattani trus prgi Big C. X da apa sngt pun kat situ, mcm Shopping Mall biasa je kat sini. Pastu malam tu bru smpai rumah Ayah Din yg sngt cntik di tepi sungai ituuu. hihi. Esoknya tu, ikut ayah+mak+abang pergi Masjid Pattani dngr ceramah and pergi Nak. dkat Malaysia mcm Pasar Tani la lebih kurng. Hihi. Nothing special, mcm biasa je. tpi aku jumpa ice cream yg mcm best la jgak. Sedap plak tu. hehe. Dlm tu ada pulut nasi, roti, kacang, susu cair pastu dia letak buah yg mcm laici tu yg slalu orng ltak dlm ABC tu. hihi. aku beli dua. adik aku dpt stu je. Padan muka dia. Hoho. 

 Pastu blik tu, ayah aku dngn abang aku pun immediately melaksanakan hobi mereka yg smpai bila xkn boring which is FISHINGGGGG!!! haha. hasilnya dpt la ikan kaloi, tilapia. Tu dalam kolam Ayah Din kot. Yg dri dalam sungai tu aku x thu lah dpt apa. huhu. Pastu diorng pun mengadakan sesi BBQ plak. aku x da kat bwh time tu, sbab tidur dlm bilik. how lucky i am, orng lain tngh peluhpluh bakar ikan smua benda, aku lena tidur plak. Bngunbgun tu tngok smua mcm nk hbis je, pastu cpatcpat mkn. haha. Ptng tu Mak Tih ada stop by rumah Ayah Din kejap. Dtng dngn adik dia kot. Bru lpas shopping kat Big C tu. Hihi. Ingtkn dia tidur situ, rupanya singgah kejap je. aku naik atas, turun blik dia dh x da. Malam tu x buat apaapa kot. Aku lupa dah. 


                               Inilah ikan-ikan itu. Besar jgak tu. Nmpk je kecik sbab dlm gmbr. 




Esoknya, bertolak ke Hatyai. Aku ingtkn, Ayah Din and family semua ikut skali pergi Hatyai, tpi kitaorng je yg pergi. Haha. smua benda yg aku ingt spnjng wktu tu slah je memanjang. Memanglah aku x thu menahu apaapa. Smpai Hatyai, prgi Siam Nakarin dulu. Tmpat tu sumpah best gilagilagila punya gilalah. Bnyk benda yg  x da kat Malaysia, ada kat tmpat tu. Siam Nakarin tu shopping mall baru. hoho. Tpi aku x smpat nk shopping apaapa pun sbab orng lain je yg sibuk nk beli brng. Hoho. Tambahan lagi masa tu aku x da mood. So, x pe. Tak kisah pun. Ptng tu prgi tmpat shopping yg mmng besar sngt and bnyk loronglorong dkat Hatyai. Tempat tu lah yg slalu tourists prgi masa visit Hatyai. Tpi masa kitaorng pergi tu x ramai sngt orng. Ataupun aku je yg x perasan orng ramai sebab rambang mata bnyk sngt benda nk beli. Hihi. Ayah aku ckp tempat tu malammalam nanti bru meriah dngn lampunya segala bagai. Dkat tiga jam jugalah duk kat tempat tu je x pergi manamana. Pastu pergi dinner awl kat tmpat apa ntah nama dia aku pun x thu. hihi. Lpas hbis smua, blik bilik hotel. Malam tu x prgi mana2 sbab umi aku penat. Kalau tanya aku, prgi shopping lgi smpai midnight pun x kisah. Haha. Tpi malam tu aku + abang + kakak kluar jap pergi beli roti canai kat luar hotel tu. Best tngok Hatyai malammalam. Kat tepitepi bnyk mknn orng jual. Nmpk meriah jee. Malam tu tngok bola atas katil sama-sama. Hoho. 

Esoknya tu, blik Malaysia ikut Bukit Ayer Hitam, Kedah pastu pergi Perak, kmpung aku. Hbis sudaaa ceritaku; Aimi. haha. Mcm Movie Zaiton ; Ceritaku je. The journey was exciting. I love it. <3 font="font" nbsp="nbsp">

Back to reality, another 2 weeks before skolah bukak. brng skolah satu hapa pun x beli lgi. tdi mak aku ajak prgi beli brng, x nk sbab duk asyik sngt blogging haa. X pe, masih ada masa. Hee. Aku ada mission lpas nie. Study. Shopping. Plan Future. O-la! Fighting, Aimi. Till then, Salam.



Ni my crush. Jauhjauh sikit. Jngn kacau. XP